Direktlänk till inlägg 12 juli 2014

#feminism

Av Malin - 12 juli 2014 21:54

Feminism är något jag lite mer nyligen börjat upptäcka och jag vågar stå för att jag är helt och hållt fullkomligt självklart feminist. Jag tycker det borde vara en självklarhet att kvinnor borde få ha lika stor rättighet som män och att vi som är starka i vår natur inte borde gå hem rädda med nycklarna hårt kramandes tills fingrarna blivit blå. Även då vi kvinnor inte rent fysiskt kanske är lika starka som män så är vi inte svagare rent psykiskt. Vi går igenom lika mycket som män och även då vi inte må va fysiskt starka som en man kan vi ändå göra ett bra jobb som att jobba på kontor och borde då få ha lika lön. För att vårt kön inte råkar va utan penis betyder inte det att vi ska få mindre lön då vi måste klara oss lika mycket som män självständigt och priser sänks ju inte för vår skull. Jag som feminist hatar inte män, jag älskar bara kvinnor lika mycket helt enkelt. Bara för att kvinnor skulle få samma rättigheter och lön ändras ju inte männens bra position i samhället, de får ändå lika mycket lön bara det att kvinnor även får det. 

Alla män är inte svin men alla kvinnor lär möta på en man som är ett svin under ens livs gång som tar på en ett oaccepterbart sätt eller öppet flörtar med en eller busvisslar utan att tänka på hur liten en kvinna känner sig när det händer. Dessutom är ett svar från män att vi ska lära oss att kunna ta skämt. Hur roligt är det då att från gå till sexobjekt till självständig stark kvinna på bara nån sekund? Vi får även emot oss att om vi blir våldtagna och man är en med många sexuella partner i bakgrunden så är det vårt eget fel för vi verkar ju gilla sex och inte ha några problem med det. Eller om en kvinna är lite "fulare" så borde de bara uppskatta att någon vill ha henne på det sättet? Nej, usch... Samhället har en sjuk sanning dessa dagar och det är därför jag stolt kallar mig för #feminist

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 10 januari 2015 21:38

Du frågade idag varför jag tycker du är perfekt, det vill jag ge ett så bra och sanningsfullt svar som möjligt till. Du är perfekt för mig för att du är den du är, men även för hur du får mig att känna mig. Du är perfekt för mig eftersom att du ä...

Av Malin - 3 november 2014 22:26

Rosor kan se ut precis som helst, men det är alltid en ros. Alltså alltid vacker. Ingen ros är den andra lik, i bladen, storleken eller något. Oavsett färg så är den vacker.  Precis som människor. Jag har alltid tyckt att jämförelser mellan rosor...

han

Av Malin - 22 oktober 2014 21:13

De där skiftande färgerna i hans ögon  Den känslan av att livet är oändligt när hans blick möter min, att känna att allt det dåliga, allt det hemska försvinner av en enda blick. Den där känslan av trygghet, likt den känlsan av att ha hittat hem, ...

Av Malin - 4 oktober 2014 19:49

Att allting kan vara bra är oftast det som får en att känna sig fruktansvärd. Allting känns hemskt och äckligt, just för att det är så jag ser mig själv. Jag ser mig som den personen som folk tittar konstigt på efter en godisbit som att det syns och ...

Av Malin - 11 september 2014 21:49

Jag vet inte riktigt sist jag mådde sådär super bra. Det är inte så att jag aldrig kunnat känna mig lycklig men djupt inne så är jag aldrig helt frisk. Jag kämpar mot ätstörningar och självskadebeteende. Sen att jag är den personen som mest trycker n...

Presentation

skriver om livet i dikter eller romaner, vad som än hänt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards